>
Blogger Templates

Sunday 14 October 2012

abah~ ohh abahh..


Hari-hari yang mendatang, adakah hati ini akan cekal? Adakah hati ini akan menjadi lebih kuat?

Abah..
Panggilan untuk seorang lelaki yang sangat ku kasihi, bapa saudaraku, namun dia juga adalah bapaku, abahku.. tak terungkap kasihku terhadap abah sepertimana kasihku terhadap ayah.. abah dan ayah, merekalah bapaku, cahayaku.. kini, hanya tinggal ayah.. abah? Abah telah pergi jauh dari pandangan mataku, satu cahaya penerangan hidupku telah pergi menghadap Ilahi pada hari Jumaat bersamaan 26 zulkaedah, 12 Oktober 2012.. aku tau Allah lebih sayangkan abah.. setelah 3 bulan abah tidak sedarkan diri, akhirnya genap tiga bulan Allah telah membawa abah kembali kepadaNya.. betapa aku sangat merasa kehilangannya, kehilangan satu inspirasi.. semangatku telah hilang jauh dari hidupku.. berat untuk aku melepaskan abah pergi setelah berbulan abah koma, abah pergi tanpa membuka mata.. 3 bulan.. satu masa yg agak panjang bagiku, cahaya di mata abah, terbayang2 di mindaku, suaranya terngiang2 di telingaku.. ya Allah, aku sangat terasa kehilangannya.. adakah aku tidak dapat menerima hakikat ini?
Aku terkilan sebab tak dapat jaga abah seperti mana yg dirancang.. abah.. kenapa abah tak tunggu angah? Seminggu je lg bah.. lepas tu angah boleh jaga abah.. angah dah banyak terhutang budi, terhutang jasa dengan abah.. besar sungguh pegorbanan abah terhadapku.. abah.. Allah sentiasa lindungi abah.. abah jangan risau ye, kami semua doakan kesejahteraan, ketenteraman abah di sana.. moga Allah mencucuri rahmat Ilahi ke atas dirimu.. subhanaAllah.. lama Allah menduga, lama Allah menguji kami sekeluarga.. dan kami redha dengan ketentuanNya.. setiap yg hidup pasti akan menghadap Ilahi sepertimana abah. .
Hmm, rindu saat ketika abah masih hidup.. abah sangat penyayang.. walau aku bukan anak kandungnya, tapi aku sangat terasa kasih sayang abah yang tidak berbelah bagi.. belum sempat aku membalas jasa abah.. abah dah pergi.. pergi jauh dari dunia nie.. abah dah takde kt dunia nie lagi.. terasa kesunyian sejak kehilangan abah di dunia ini.. ye, aku kena terima hakikat.. sedangkan aku tahu, lebih 3 bulan abah terseksa disebabkan perbuatan durjana manusia yang jahil, yang tidak layak dipanggil manusia!.. ya Allah, semoga Allah membalas perbuatan mereka yg jahil itu..
Abah.. pergilah abah.. pergilah abah dengan aman.. angah relakan.. ya Allah, aku rela, aku redha ya Allah.. aku relakan pemergian abah menghadapMu.. berikan aku kekuatan ya Allah..
Abah.. ampunkan segala dosa2 angah.. ampunkan segala salah silap angah.. maafkan angah tak sempat nak balas jasa abah.. ampunkan angah bah.. ampunkan angah.. abah akan tetap jadi inspirasi angah.. semoga abah tenang di sana ye bah.. kita jumpa di sana nanti ye suatu masa ketentuan Allah nanti..
Abah jangan risau.. angah janji angah akan jaga mak, sayangi mak sepenuh hati.. kesian mak bah.. mak sedih sangat2.. mak asyik menangis je bah.. tapi mak kuat, mak relakan abah pergi sebab mak taknak tgk abah terseksa begitu lama..
Ya Allah, sesungguhnya, kami adalah insan yang kerdil, kami adalah hambaMu yang diciptakan sementara di dunia ini.. ya Allah, Kau lindungi abah dari azab seksa.. Kau cucuri rahmat Ilahi ke atasnya, Kau tempatkan abah dalam kalangan para solihin ya Allah.. ya Allah.. sesungguhnya ya Allah, hanya padaMu aku bersujud, hanya padaMu aku berserah dan hanya kepadaMu aku memohon pertolongan..Kau kuatkan hati ku ya Allah, berikan aku kekuatan ya Allah dalam meneruskan perjuanganku di jalanMu..
Abah.. pergilah abah dengan aman, tenang dan tenteram.. jasamu tidak akan ku lupakan.. insyaAllah jasamu akan ku balas dalam bentuk yg diredhai dan diberkati Allah.. selamat tinggal abah, selamat tinggal.. doa kami akan sentiasa mengiringi abah.. menghadap ALLAH S.W.T..

abah.. video kt bwh nie khas untuk abah.. ini video pertama yang angah pernah buat.. untuk abah..


2 comments:

  1. be strong dear :'(
    Semoga Allah temukan abah ana and keluarga di syurga nanti..inshaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.. insyaAllah, kami akan bertemu abah di sana nanti.. terima kasih ye.. :'( tapi ana perlukan masa.. :'(

      Delete



 
Angry Birds -  Help