>
Blogger Templates

Saturday, 3 December 2011

mereka sentiasa di hati..

Assalamualaikum..  hye.. hari nie sy nak cter ttg my beloved frenz..



haa.. nie NURFASEHA BINTI ISMAIL, pgl seha je.. seha nie shbt yg plg rpt dgn sy mse waktu sekolah dlu.. ktorg bkwn sjk pra sekolah lg.. mcm2 ktorg da alami sme2,, suke duke, mcm2 la! happy sgt2.. rndu dkt seha.. seha sorg kwn yg sgt caring.. dy nie aktif tw.. bdk sports.. hee.. kt kola, sume knl seha.. ckgu2 sume.. dktekn seha nie famous la kt skolah dlu.. (maaf ye, ini kenyataan).. seha, kte syg seha sgt3 tw.. even kte da jauh, tmpt blaja lain2, tp kte tak prnah lupe seha.. jgn trse ye dgn kte.. kte ta smbong pown.. ttp sme mcm dlu.. :)






owkey.. nie pulakk NOR AIN BINTI KUSNI.. ain pown bestfrenz sy jgk.. sme mcm seha.. ktorg knl da lme sgt.. sjk dr sekolah rendah lg.. ain nie pown seorang frenz yg caring.. tp ain nie lasak ckt.. hee.. tp dlm lasak2 pown, dlm hati ttp ad taman.. (ain jgn mara kte tw!) :D ain nie pown seorang yg famous tw dkt sekolah.. sme je mcm seha.. mmg byk chemistry laa.. seorg bdk sport.. hee.. ain mmg suke ceriakan kwn2 setiap kli kwn2 ad prob.. na dy nie jgk mudah mengalirkan air mata tw.. klw tgk dy menagis wtkn org pown na menangis sme.. suke ngs ea ain? hee.. em.. dy la yg rjin cntct kwn2 even da jauh skalipown.. thnks ea ain? :)





ramai lg kwn2 baik sy.. fatin, icah.. tp ta dpt na upload gmba diorg.. so, next time pulakk sy cter psl yg lain tu eh?
wt seha, ain.. kte syg korg sgt3.. maafkan kte ea klw slme nie kte menyakitkan hati korg.. bkn niat kte.. kte tak kan lupekan korg pown.. kte ta pnah lupe mse zmn sekolah dlu.. time gelak2, suke ria, sedih sume.. kte still bersama.. even korg pk bukan2 pown, tu cme ap yg ad dlm hati korg.. tp dlm hati kte, kte ttp sygkn korg sme mcm dlu.. dr kecik lg kte da knl hati budi msg2 kn.. hope friendship kte berkekalan.. i love u all my frenz.. ad mse, umur yg pnjg insyaAllah kte berjumpa lg.. rndu sgt3 dkt korg.. rndu na lpk ssme.. rndu sgt3 syg~! jgn lpe kte tw bler korg da berjaya t.. love u.. mmuaahhx~


Wednesday, 30 November 2011

ENJOY WITH THEM..


waa~ sgt happy dgn bebudak nie.. zila n dayah.. slu aje wt aku ketawa.. hati nie sentiasa ceria dgn telatah mereka (kanak2 ribena) haha.. maaf ye adk2.. btw, akk happy sgt laa rpt dgn korg.. akk da agp korg mcm adk akk sniri.. huhu.. da tade adk pmpwn, ank owg pown tibai.. huhu.. ap2 pown, thnks ssgt tw sbb wt akk happy je.. bejalan sane sini (ngabis duit!), shoping sakan.. mmg best laa.. thnks tw korg.. huhu.. terharu btol! (ttbe plak kn.. haha) tp igt.. bjln2 jgk, stdy tu jgn endah tak endah.. eceyy nsht org plak.. haha.. rndu sgt time "tu".. scret2 knon la kn.. haha.. ap na jd la kn.. :D but jgn lbey2 buat akk gelak, nti hilang perut akk.. huhu.. em, owkey la.. mls na tulis ppnjg.. na ckp lg, thnks sgt3 tw korg~!! nti ad mse, ad rzki kte jejalan ag.. ajk kak fida pulakk eh? hee.. :p love u all sgt2.. <3<3<3










Saturday, 26 November 2011

CERPEN: AKU BUKANLAH UNTUKMU

AKU BUKANLAH MILIKMU

Hari demi hari berlalu.. menanti sebuah kebahagiaan yang akan memberikan cahaya dalam kehidupanku.. aku hanya memikirkan adakah ini sebuah ilusi?? Atau aku hanya bermain dengan perasaan?? Tidakk.. tidak semua yang memahami apa itu yang dikatakan perasaan..aku sendiri tidak mengerti perasaan bagaimana yang dimaksudkan. Ohh! Apa itu cinta?? Apa yang ada pada cinta?? Adakah cinta itu satu permainan yang melibatkan hati dan perasaan??
“lalalala~ ibu... qalisya da balik..” teriak aku kepada ibu. Oohhh! Anak ibu sudah pulang ye?? Da makan belum, qalisya?” Tanya ibu kepada aku. “qalisya da makan tadi da ibu masa penutup dekat kem tadi”. Selama 3 hari aku mengikuti satu kem kepimpinan di Gunung Pulai, Kulai Johor. Sejak pulang dari sana aku merasakan ada sesuatu yang membuatkan aku merasa lain dari selalu. Aku akan tersenyum sendiri. Krinngggg~! Telefonku berbunyi menandakan ada SMS masuk dan aku terlihat nama dia tertera di skrin telefonku! Yeah dia! Muhammad fareez izwan.
“ assalamualaimun qalisya, apa khabar? Sihat tak?”
Aku trus membalas sms darinya.. tersenyum sendirian ketika ber’SMS’ dengannya. Selama beberapa minggu kami berhubung, kami mulai rapat dan dari situ timbul rasa sayang antara kami. Dan akhirnya pada 25 julai 2008 kami ‘declare’ sebagai pasangan couple. Aku rasa sangat bahagia ketika itu.. aku dapat merasakan seperti aku berada di suatu tempat yang sangat menyenangkan diriku disampingnya. Tak pernah pun aku bertengkar @ bergaduh dengannya disebabkan sesuatu perkara. Tapi, kadang2 aku yang sengaja cari psl dengan dia. Dia sangat memahami aku. Dia tak pernah sekalipun meninggi suara dengan aku.. walaupun aku dengan dia agak jauh, namun kami tetap bahagia. Pernah suatu malam dia menceritakan sesuatu yang mungkin pada masa tu agak menyakitkan hati aku. Dia bagitau aku yang dia teringat-ingat n maybe jgk la dy ter’suke’ seorang perempuan yang dia terserempak dekat pasar, katanya la. Tapi aku tak tau la. Aku tau dia seorang yang jujur. Jujur dalam perhubungan kami. Tapi, biasa la, siapa tak cemburu kan.
“qalisya syg, janganlah macam nie, fareez cakap sebab fareez rasa bersalah, fareez nak jujur dengan qalisya, tolong pliss.. fareez sayang qalisya sorang je syg..” pujuk fareez.
Time 2, kelakar pun ada jugak la. Tapi aku sangat percayakan dia. Masa tu, tiada siapa lagi dalam hati aku selain dia. Dia tak pernah tipu aku, setahu aku la.
Malangnya hubungan kami tak kekal lama.
“ibu, ada orang laki SMS angah bersyg2 ibu” teriak adik bongsuku. Huh, dia memang kuat mengadu.
“siapa yang SMS kamu tu qalisya?? Dengar sini ibu ckp, kau tu bru 16 tahun, tak sampai 16 tahun pun lagi da pandai nak bercinta. Sekolah lagi dah bercinta! Ibu tak suke tahu tak??! Ibu tak nak lagi kau bercinta waktu sekolah nie faham??!! Handphone kau tu ibu pegang, jangan pandai2 nak ber’SMS2’, bercinta2!!” marah ibu kepadaku.
Aku sedih, seharian aku membengkakkan mataku, aku menangis mengenangkan nasibku. Aku sayang dia. Ye, aku sangat sayangkan dia. Tapi aku ta nak kecewakan dia, aku tak berani nak memberitahukan hal sebenar kepada fareez. Suatu petang, aku menghantar SMS kepada fareez untuk memutuskan perhubungan kami. Tapi, fareez tak mahu, fareez merayu supaya kami tak putus. Aku menangis lagi, aku cuba kuatkan diri aku. Aku tak nak fareez fikir, ibuku tak terima dia.
“awak jahat! Awak ada perempuan lain kan? Awak sebenarnya ‘couple’ dengan orang lain kan??” aku cuba membuat alasan supaya aku tidak terus buatkan dia tertanya2 sebab perpisahan kami. Sebenarnya aku tahu, itu semua tidak menyelesaikan apa2, aku sayangkan dia, tapi, apa daya aku??
Beberapa lama selepas itu aku masih lagi berhubung dengannya, aku sangat rindukan dia, rindukan saat kami berbual mesra, usik, mengusik, gurau-gurauan. Tapi, semua tu hanya tinggal kenangan. Walaupun kami bukan sepasanag kekasih lagi, tapi aku bahagia sebab dia sudi berkawan dengan aku. Sekurang2nya kami tidak ‘loss contact’. Namun, niat dan harapan aku untuk meneruskan hubungan kami tanpa diketahui ibu bapa hanya tinggal harapan.
“qalisya, sebenarnya fareez dah ada pengganti qalisya, kami pun dah ‘declare’. Time tu kami tengah jogging sesame, masa tu la fareez mula sayang pada dia.” Jelas fareez.
Oohh! Aku terkedu, niatku untuk berbaik dengannya melayang begitu sahaja, aku sangat sedih. Ye, kami baru saja berpisah, dia dahh jumpa pengganti aku! Sangat mudah! Aku menangis lagi. Aku tahu semua nie berpunca dari aku sendiri, salah aku! Aku tau dan dia juga pernah memberitahuku, dia ‘declare’ dengan perempuan tu sebab frust dengan aku. Sumpah! Bukan niat aku nak kecewakan dia, time tu kali pertama aku ‘couple’ dengan dia. Dia la ‘first love’ aku. Dia tak tahu bagaimana perasaan aku ketika itu. Yeah! Dia tak bersalah! Dia sangat baik. Aku tumpang bahagia bila melihat dia bahagia.
Puas aku terfikir bagaimana aku nak lupakan dia, jauhkan dia dari hidup aku. Aku tak dapat nafikan, aku sangat merinduinya! Sangat rindu! Aku bernasib baik sebab kawan2ku sentiasa ada dengan aku memberikan aku semangat. Aku mulai semangat apabila seorang kawan lelaki sekelasku sentiasa menghibrkan aku. Ketika itulah sedikit demi sedikit aku cuba lupakan fareez. Yeah, mungkin fareez bukan jodoh aku. Dalam kegembiraan yang sedang aku rasai, haikal, sahabat yang sentiasa menceriakan hari-hariku sejak aku murung. Dia lah yang menggembirakan aku setiap hari di dalam kelas. Haikal memang seorang pelajar yang di antara terpandai di sekolah, di kelasku dia seorang yang famous dengan lawak buruuk dia tu setiap hari. Boleh pecah satu kelas dengan gelakan kawan2 sekelasku dek melihat dan melayan telatah haikal. Em, saat tu jugak aku mulai cuba untuk menerima hakikat bahawa aku dan fareez bukan jodoh. Walaupun aku masih lagi menyayangi fareez, namun aku juga tidak dapat menolak haikal. Haikal yang banyak menceriakan hari2 ku.. sudah 5 tahun kami berkawan, sedikit demi sedikit aku mula menyayangi haikal lebih dari seorang kawan. Dia seorang yang sangat mengambil berat tentang diriku begitu juga kwan2ku. Aku bahagia denganya walaupun tak la sebahagia aku dengan fareez. Namun, ketika aku mula merasa detik2 bahagia dengan haikal, haikal membuat keputusan untuk memutuskan perhubungan kami. Iye, kawan2 pun tidak tahu tentang perhubungan kami, sebab kami ingin merahsiakannya.tapi aku tidak dapat enahan sebak menanggung sendirian. Aku menceritakan semuanya kepada kawan karibku. Aku tidak tahu sebab kenapa dia nak putuskan hubungan kami. Sekali lagi terjadi dalam hidupku, ditinggalkan oleh dua lelaki yang aku sangat sayangi! Aku terfikir adakah ini balasanku kerana mngecewakan fareez suatu ketika dulu?? Tapi itu bukan kemahuan aku. Betul la kata ibu, cinta semasa di sekolah hanyalah sekadar cinta monyet yang menggangu pembelajaran!

Written on 8 december  2009.

Wednesday, 5 October 2011

~SANTAPAN ROHANI~

FIRMAN ALLAH TAALA "TIAP-TIAP YANG BERNYAWA AKAN MERASAI MATI DAN BAHAWASANYA PADA HARI KIAMAT SAHAJALAH AKAN DISEMPURNAKAN BALASAN KAMU. BARANGSIAPA DIKELUARKAN DARI NERAKA DAN DIMASUKKAN KESYURGA MAKA SESUNGGUHNYA IA TELAH BERJAYA DAN (INGATLAH) BAHAWA KEHIDUPAN DIDUNIA INI TIDAK LAIN HANYALAH KESENANGAN YANG MENIPU" (ALIIMRAN:185)

MAKSUD FIRMAN ALLAH: HAI, ORANG-ORANG YANG BERIMAN, MASUKLAH KAMU KEDALAM ISLAM SECARA KESELURUHANNYA, DAN JANGANLAH KAMU TURUT LANGKAH-LANGKAH SYAITAN. SESUNGGUHNYA SYAITAN ITU MUSUH YANG NYATA BAGIMU. (AL BAQARAH:208)

MAKSUD FIRMAN ALLAH: HAI ORANG-ORANG YANG BERIMAN, JIKA KAMU MENOLONG (AGAMA) ALLAH, NESCAYA DIA AKAN MENOLONGMU DAN MENEGUHKAN KEDUDUKANMU. (MUHAMMAD:7)

"Ya Allah, sesungguhnya Engkau mgetahui bahawa hati hati ini telah berkumpul untuk mencurahkan mahabbah hanya kepadaMu, bertemu untuk taat kepadaMu. Bersatu dalam menyeru I jalanMu N berjanji setia untuk membela syariatMu. Maka Ya Allah eratkanlah ikatan pertaliannya. Abadikanlah kasih sayangnya,tunjukkanlah jalannya & penuhilah dengan cahayaMu yang tak pernah redup,lapangkanlah dadanya dengan iman dan keindahan tawakal kepadaMu,hidupkanlah dengan makrifatMu & matikanlah dalam syahid di jalanMu, Sesungguhnya Engkau sebaik baik pelindung dan penolong..”amiin

WANITAA SOLEHAH~~

assalamualaikumm sume.. em trse bosan d saat ini.. & pd mse nie, saat nie jgkk sy nak b'kgsi dgn kwn2 sume.. emm, WANITA SOLEHAH, actually, that is my true dream that i want to be.. sy na jd seorg prmpuan yg taat pd agama, pd suruhan Allah.. masih blum terlmbt lg kn klw kte nak brubah? utk jd yg lbey baik n yg terbaik.. em, kwn2, bler sj kte sbut psl agama, knpe ramai yg tak bminat utk mndgr telahan, ceramah atw prbncngn mengenai agama? ta sdr kah kte sbb agama la kte di dunia ini... tetapi ap gne klw kte beragama ISLAM, klw hati kte bkn utk mghayati Islam.. ini juga utk dri sy.. sy mahu mnjd yg terbaik di sebalik nur cahaya yg Allah pncrkn utk kte di dunia ini.. semoga Allah menerima taubatku! amin~ emm sy bhrp sgt hati sy mnjd tabah utk meneruskn ushe utk memastikan impian sy tercapai.. trse dri nie kerdil sgt bler bdpn dgn DIA.. renungkanlah wahai sahabat yg kusayangi.. kte tak kan kekal di dunia nie.. bertaubatlah agar dosa2 kte diampunkan.. selalu la kte mendekatkan diri dgnNya supaya Dia memberi hidayah kepada kte..

Monday, 3 October 2011

CALCULUS OOOHHH CALCULUS~~


hye sume.. ary nie sy na cter psl exam calculus 2 td.. hehe.. first skali, rase lega sgt sbb da lps exam clculus.. 2 mlm ta tdo sbb clculus pny psl.. huhu.. td bgn pg, brt mte nie na bkk sbb mlm td pown ta bole tdo, tdo late.. lps mkn ubt antibiotik(utk amek mood ngntk), ps2 tros ttdo.. tdo dgn nyenyaknyer slme 4jam.. bgn pg2, romte kjot.. then g mndy, ciap2 ps2 tgu mse na g exam.. mse kt luar dwn uw, pny la rse ta sdp aty, bdbr gler na tgu time utk jwb exam clculus.. da la 2, tga skt prot plak kn.. mmg slu ap2 yg relate dgn clculus, test ke quiz ke sokmo skt prot.. alahaaiii ta tw la ap na jd.. haha.. ttbe prot memulas gler dlm dwn td.. jwb soaln no 1 pown ta tng.. then dgn prtolongan Allah, surah al-Insyirah.. prot da ta skt da.. jwb exam pny la excited gler smpai ta sdr mse na abs da.. mmg ta ckup mse td, last skali, time ketua pengawas uw bgtw"perhatian! mse menjawab telah pown tamat!!" haaa??? da abs mse ke?? almak 2 soalan ag.. ap lg, amek mse smntre tgu dy collect paper tuk jwb 2 soalan 2.. tah pape je.. tp ad la 1 soalan 2 jwb sparuh je.. hope ad jgk laa mrkh.. tp calculus mmg terbaik laa~!! sgt sshh, tp best sgt2!! i <3 calculus.. ;) hope result yg kwr nti tidak mengecewakan.. :)

Saturday, 1 October 2011

CERITAKU CERITAMU

assalamualaikum... mcm mne dgn hari nie? hrp dgn keizinan Allah, kte dpt sme2 brkgsi cter pd hri ini.. :) em, hidup kte klw tade bekalan, sume takkn bermakna btol tak? sme jgk klw dgn diri kte.. klw tade kaki mcm mne kte na bjln kn.. aku happy sgt skunk sbb sume org d sekeliling aku syg sgt pd aku.. ak berbangga mempunyai kwn2, tmn2 rpt yg sntiase ad d smpg aku.. actually, aku bknla baik sgt.. tp aku cube menjadi yg terbaik utk sume org disekelilingku.. aku lbey ske org yg berterus terang.. bkn berckp dblkg2.. mnusia smmg'y blum sempurna, just sempurna pd anggota bdn shja.. tp pd agma?? (thinking of it) yeah, hati kte akn jd tng klw kte sntiase igt Tuhan yg 1 kn? emm, hari nie aku sedar tiada ap yg lbey pntg utk bkln kte selain amalan2 yg kte lakukan yg akn membantu kte ketika di akhirat nti.. )

Saturday, 17 September 2011

wali band-puaskah [full song+lyric]

khas untuk lelaki yang suka menyakiti hati perempuan..

setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya.. em, lelaki yg ske menyakitkn hati pmpwn adlh lelaki yg rugi.. kerana dri mereke begitu dsayangi, dhrgai.. tp bler dy sniri da lukakan hati seorg pmpwn 2, tak mgkn dy akn b'jumpa dgn yg lbey baik krne yg t'baik utk mereka ialah seseorg yg btol2 syg mereka, jge mreka ibrt nyawe mereka sniri.. pergilah wahai lelaki klw anda sniri tak mampu utk menjage hati mulia seorg pmpwn.. jgn trus mnyeksa, jgn trus menyakiti krne 1 ary nti sume 2 akn trjd kpd anda wahai lelaki.. sayangilah, peliharalah seorg pmpwn yg anda btol2 sayangi krne itulah kebahagiaan yg plg murni utk anda dr seorg pmpwn.. :)


Saturday, 25 June 2011

Apabila kebosanan menguasai diri.. apkah yg akn anda lakukan..? tdo? Nyanyi? Mkn? Or wt ap2 yg anda rse sesuatu kje yg gler..?? klw ‘org’ 2 alwys ad dgn kte, sure kte ta sebosan ini.. !! grrrr!! Na wt ap nie.. bosan thp infinity nie.. lalalala~!! 

Thursday, 23 June 2011

cinta yang suci dtg'y dr hati yg ikhlas.. cinta yang pling mulia adalah CINTA KEPADA ALLAH iaitu cinta yg akn kekal selama'y.. kerana, d mane je kte berada kte d smping ALLAH SWT.. Allah sentiasa ad bersame hambaNya ketika dlm kesusahan mahupun kesenangan.. jgn bgge, riak, tkbur dgn ap yg kte ad kerana ap yg ad d sekeliling kte dtg'y dr ALLAH SWT.. berdoalah ke arah kebaikan, mudah-mudahan akn termakbul keinginan kte.. :) bersyukurlah dgn ap yg kte ad skrg.. kasih syg.. dr org2 yg kte syg n yg menyayangi dri kte seadanya.. :)




ap yg korg akn rse if someone 2 wt korg cm brg permainan???! actually idop kte nie ibarat roda.. berpusing2.. kdg kale kte ta tw arh mne roda 2 berpusing n akn berhenti.. 2 la nme'y idop.. even ap pown yg t'jd, kte mst kuat tempuhi'y wlwpown tpkse menelan pahit.. 

Dealova

Artist: Once
Aku ingin menjadi mimpi indah
Dalam tidurmu
Aku ingin menjadi sesuatu
Yang mungkin bisa kau rindu

Karena langkah merapuh
Tanpa dirimu
Oh... Karena hati tlah letih

Aku ingin menjadi sesuatu
Yang slalu bisa kau sentuh
Aku ingin kau tahu bahwa aku
Selalu memujamu

Tanpamu sepinya waktu
Merantai hati
Oh... Bayangmu seakan-akan

Kau seperti nyanyian dalam hatiku yang
Memanggil rinduku padamu
Seperti udara yang kuhela kau selalu ada

Oh...

Hanya dirimu
Yang bisa membuatku tenang
Tanpa dirimu
Aku merasa hilang... dan sepi
Dan sepi...

Kau seperti nyanyian dalam hatiku yang
Memanggil rinduku padamu
Seperti udara yang kuhela kau selalu ada

Kau seperti nyanyian dalam hatiku yang
Memanggil rinduku padamu
Seperti udara yang kuhela kau selalu ada

Selalu ada...
Kau selalu ada...
Selalu ada...
Kau selalu ada...

Sya... na na na...

once dealova

Wednesday, 22 June 2011

MELLY GOESLOW & ARI LASSO - APA ARTINYA CINTA


welcome to our blog 'cinta dealova'

life is life.. life are meaningfull.. hello everybody.. assalamualaikum.. berjumpa kita di blog ini, blog 'cinta dealova'.. actually byk yg nak d kgsi n d critakan kpd semua.. tp mungkin di lain mse.. thnks sbb sudi membuka blog ini & berhrp anda boleh mnjd follower blog ini.. terima kasih.. :)
 
Angry Birds -  Help